Latvijā

GameDev Meetup sagatavošanās pasākums

Elviss Strazdiņš, 13.06.2012

13. jūnijā TechHub telpās (Citadeles ielā 12) notika pirmā Latvijas GameDev meetup iesildīšanas pasākums. Ideja par pasākumu radās konferencē "Latvijas radošo industriju iespējas interaktīvo spēļu biznesā", un tā mērķis bija savākt vienuviet Latvijas spēļu veidotājus un izlemt, par nākošajiem soļiem saistībā ar spēļizstrādes attīstību Latvijā, tai skaitā izplānot Latvian GameDev meetup pasākumu, kas norisināsies 11. jūlijā.

Pasākums sākās ar nelielu novēlošanos, pulksten 19:15 un ap šo laiku uz pasākumu jau bija sanākuši aptuveni 60 cilvēku.

To atklāja Latvijas IT klastera pārstāve Lilita Sparāne, kas visus iepazīstināja ar šī pasākuma galvenajiem mērķiem un uzdevumiem. Pēc īsās runas Lilita deva vārdu nākošajam runātājam.

Kā nākošais uzstājās TechHub Rīga pārstāvis Gunārs Grundštoks, kas nedaudz pastāstīja par TechHub vēsturi un darbības principiem un mērķiem, nedaudz arī padaloties ar TechHub pasākumu organizēšanas pieredzi. Kad Gunārs uzdeva jautājumu, cik no klātesošajiem ir dzirdējuši par gamedev.lv, tikai trešdaļa pacēla rokas.

Turpinot par gamedev.lv tēmu, uzstājās Elviss Strazdiņš (elvman), kas visus klātesošos iepazīstināja ar gamedev.lv lapu, dev.gamez.lv forumu un konkursiem Indago un BRSD. Pēc prezentācijas notika neliela diskusija par Latvijas spēļizstrādātāju asociācijas dibināšanu un par to, kādi būtu tās mērķi.

Pēc diskusijām Lilita pastāstīja par asociācijām, par kurām bija ievakusi informāciju:

  1. Developer network
  2. Devclub

Lieki piebilst, ka neviens no klātesošajiem nebija dzirdējis par nosauktajām organizācijām.

Ar savu prezentāciju par braucienu uz Silīcija ieleju pasākumā bija ieradies Kristaps Mors. Galvenās atziņas no prezentācijas:

  1. Radītajiem produktiem būtu jāseko SoLoMo (social, local, mobile) principiem;
  2. Spēles ir riskants bizness, jo tajā daudz jāiegulda, bet liels risks izgāzties. Tas arī ir iemesls, kāpēc spēlēm grūti iegūt finansējumu;
  3. Labs veids kā iegūt finansējumu spēlei ir crowdfunding (piemēram, Kickstarter veiksmes stāsti ir tuvu 50%).

Prezentācijas beigās Kristaps pieminēja arī GameFounders.com (bāzēts Tallinā), kas ir pirmais spēļu izstrādets akselerators Eiropā.

Pēc Kristapa Prezentācijas Gunārs Grundštoks iestarpināja, ka visiem vajadzētu sekot līdzi vietnei http://startupdigest.com, kurā apkopota informācija par ar tehniskajiem startup'iem saistītām lietām visā pasaulē.

Vēlāk ar konferences "Latvijas radošo industriju iespējas interaktīvo spēļu biznesā" atziņām dalījās Latvijas Nacionālā kino centra direktore Ilze Gailīte-Holmberga (šīs atziņas apkopotas vienā failā tiks pievienotas velāk).

Pirms pasākuma beigām ar mazām prezentācijām uzstājās Anatolijs Ropotovs (innoWate), kas prezentēja jaunās spēles "Karaļi un Varoņi" video, kā arī Aigars Ceplītis, kas stāstīja par spēļu izstrādes programmu RISEBA.

Pēc prezentācijām sākās plānošana, kurā klātesošie vienojās, ka turpmāk spēļu izstrādātāju sanāksmes notiks katra mēneša otrajā trešdienā, tātad nākošā sanāksme notiks 11. jūlijā. Tajā plānotas vairākas spēļu projektu prezentācijas, un, cerams, arī alus.

Kopumā plānots rīkot ne tikai sanāksmes, bet arī konferences, spēļu izstrādes konkursus, kā arī workshop'us, kuros tiks stāstīts, kā tiek veidotas spēles. Pirmais konkurss paredzēts tuvāko mēnešu laikā, un tā garums varētu būt 48 stundas.

Pēc neoficiālas informācijas varu apliecināt, ka tuvākajā laikā GameDev sanāksmēs varētu viesoties tādi spēļu izstrādātāji, kā Markus "Notch" Persson (Minecraft autors) un Rovio (Angry Birds autors).

GameDev Meetup sagatavošanās pasākums image 1 GameDev Meetup sagatavošanās pasākums image 2 GameDev Meetup sagatavošanās pasākums image 3 GameDev Meetup sagatavošanās pasākums image 4 GameDev Meetup sagatavošanās pasākums image 5 GameDev Meetup sagatavošanās pasākums image 6 GameDev Meetup sagatavošanās pasākums image 7 GameDev Meetup sagatavošanās pasākums image 8

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli