Ārzemēs

Internet Explorer 6 lēna nāve

Internet Explorer 6 lēna nāve

Elviss Strazdiņš, 24.02.2010

Komentāri: 3

Vakar, 23. februārī YouTube paziņoja, ka ar 13. martu tas beidz atbalstīt vecos Interneta pārlūkus. Ar vecajiem pārlūkiem YouTube saprot Internet Explorer (IE) vecāku par 7. versiju, FireFox vecāku par 3.0 versiju, Chrome vecāku par 4.0 versiju un Safari vecāku par 3.0 versiju. Tā kā lielākā problēma šeit ir ar IE, jo to vēl joprojām izmanto 20% Interneta lietotāju, tad šī ir ļoti pozitīva ziņa, jo, noteikti, šim piemēram sekos arī daudzi citi lieli uzņēmumi.

Pozitīva ziņa tā noteikti ir visiem web lapu izstrādātājiem, taču kā tas ietekmē mūs, spēļu izstrādātājus? Tā kā uz pārlūkiem bāzētas (browser-based) spēles kļūst aizvien populārākas, tad ar IE 6 nāvi spēļu izstrāde uz pārlūkiem kļūs vēl ērtāka un līdz ar to populārāka. Ko tad mēs īsti iegūsim ar IE 6 nāvi? Lūk īss saraksts no manis:

  1. CSS 2 v2 atbalsts. Lai panāktu, ka spēle izskatās vienādi uz visiem pārlūkiem ir jāpavada laiks hackojot IE 6, pie tam ne visiem ir pieejams IE 6, lai to izdarītu;
  2. PNG attēlu caurspīdīgums. Līdzīgi kā 1. punktā, nebūs jātērē laiks, lai panāktu, ka PNG attēli ir caurspīdīgi. Šis punkts jo īpaši ietekmē spēles, kuru caurspīdīgi PNG ir neatņamama sastāvdaļa;
  3. Drošības apsvērumi. Internetā ir pat atrodami koda gabali, kas ļauj izslēgt IE 6. Tā kā uz pārlūkiem bāzētas spēles ir pārpildītas ar lietotāju radītu saturu, tad šis punkts arī mums ir ļoti svarīgs;
  4. Un pēdējais punkts - JavaScript dziņa ātrums. Tā kā JavaScript spēlēs kļūst aizvien populārāks, tad šo punktu varētu pat izcelt. Protams, ir iespēja uzinstalēt citu JavaScript dzini, taču diezvai lielākā daļa mājsaimniecību zinās, kā to izdarīt. Viens no piemēriem, ko šis punkt vistiešāk ietekmē ir CopperLicht.

Nākošais punkts pārlūku attīstībā ir pilns HTML 5 atbalsts, kas spēles pārceltu jau pavisam jaunā līmenī. Tāpēc, sasumējot visus punktus, ar mierīgu sirdi teikšu šos vārdus: "lai vieglas smiltis, Internet Explorer 6, un lai dzīvo spēles." Ja jums ir zināmi vēl kādi punkti, kurus es nepieminēju, droši izsakieties.

Jūs varētu interesēt arī šādi raksti:

Aptauja

Vai Tu apmeklēji gamedev.lv konferenci [0]



Citas aptaujas

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsi paroli?