Intervijas

Intervija ar Blades of the Righteous izstrādātāju Vladimiru Slavu

Intervija ar Blades of the Righteous izstrādātāju Vladimiru Slavu

Linda Strazdiņa, 16.03.2016

Vladimirs Slavs ikdienā strādā par C++ programmētāju. Kopš 6. marta virtuālajā spēļu veikalā Steam ir pieejama viņa pirmā nopietnā spēle Blades of the Righteous. Arī iepriekš Vladimirs bija iesācis veidot spēļu projektus, bet tiem pietrūka entuziasma, tādēļ šī ir vienīgā nopietnā un pabeigtā Vladimira spēle, kas tiek atrādīta arī citiem. Pats Vladimirs sevi neuzskata par nopietnu spēļu izstrādātāju, tomēr par to interesēties un ar to aizrauties sāka no 13 gadu vecuma. 

Kā nolēmi pievērsties spēļu izstrādei?

Man ir sapnis un vēlme atstāt dzīvē kaut ko pēc sevis. Negribu vecumdienās domāt, ka dzīves posmā no 20-30 gadiem diendienā strādāju tikai ofisa darbu. 

Kā nonāci pie idejas par Blades of the Righteous?

Vēlējos spēli, kas ir līdzīga X-COM, vai Heroes 3. Man bija sava vīzija par spēli un tai arī ķēros klāt. Domāju, katrs no spēles izstrādātājiem pirmkārt grib izstrādāt tādu spēli, kuru pašam būtu prieks spēlēt. Protams, nemēģinu arī apgalvot, ka Blades of Righteous ir sanākusi kaut tuvu šīm minētajām spēlēm.

Cik ilgs bija Blades of Righteous ceļš, līdz tā nonāca Steam veikalā?

Pie spēles strādāju apmēram divus gadus, līdz tā nonāca Steam. 2014. gada oktobrī internetā publicēju tā brīža “gatavo” versiju, bet pēc tam sapratu, ka ir sanākusi slikta spēle un to ir nepieciešams pārtaisīt. No tā brīža tad arī cītīgi to darīju. Tad 2015. gada maijā tā izturēja pārbaudi Steam Greenlight programmā, tikai tad pats sāku to uztvert daudz nopietnāk. Lai tā tiktu pabeigta, strādāju ikdienā pēc darba, brīvdienās un arī atvaļinājumos.

Pastāsti ko sīkāk par Steam Greenlight pieredzi?

Kad iesniedzu Greenlight, tad sākotnēji šķita, ka viss ir kārtībā, un spēle ir gatava. Tomēr tas bija ļoti tālu no patiesības. Kolēģi teica, ka spēle nav interesanta, un es tam arī piekritu. Tad sāku pārtaisīt spēli tā, lai tā būtu interesantāka, pārrakstīju no jauna kaujas sistēmu un ieviesu vairāk mikromenedžmenta funkciju. Būtībā sanāca visu spēli pārtaisīt no jauna, palika tikai vecā grafika. Izlaidu arī mārketinga daļu, dažas reizes savā blogā uzrakstīju kādu rakstu saistībā ar spēli un iesniedzu tos reddit. Pamatā rakstīju par to, ar kādām problēmām saskāros un kā tās risināju. Domāju, ja to visu būtu darījis nedaudz aktīvāk, šobrīd situācija būtu daudz labāka.

Vai plāno spēli attīstīt arī tālāk?

Noteikti. Pašam ir sajūta, ka spēles publicēšana Steam ir tikai sākums. Pašlaik jau strādāju pie jauna spēles satura.

Vai tev jau ir idejas kādai jaunai spēlei, ko mēs no tevis varētu drīzumā sagaidīt?

Idejas man ir, bet man nepatīk runāt par tām, kamēr nav tapis pat spēles prototips. Uzskatu, ka spēļu izstrādātājiem pret katru izteikto vārdu ir jābūt kaut kam, ko parādīt pretī, kaut vai tikai prototipu.

Vai ikdienā tev atliek arī laiks citām spēlēm?

Jā, paliek gan. Pašlaik spēlēju Hearthstone, bet kopumā bieži skatos uz jaunumiem spēļu nozarē, lai saprastu, kur virzās spēļu izstrādes māksla. Lai redzētu, kas ir labs, un mēģinātu saprast, kāpēc tas cilvēkiem patīk un ir labs.

Tevi savā ziņā varam arī uzskatīt par Global Game Jam aizsācēju Latvijā. Kas bija tas, kas tevi motivēja sarīkot šāda veida pasākumu arī Rīgā?

Tas ir līdzīgi kā jautājumā par savas spēles izstrādi. Ja tu kaut ko vēlies, bet neviens cits to nepiedāvā, tad tev pašam ir jāuzņemas iniciatīva un jādara kas lietas labā, lai to mainītu. Atbildība par to, lai dzīvi padarītu interesantāku, ir jāuzņemas katram pašam bez izņēmuma, nevis jāgaida tikai uz citiem.

Kura ir tava mīļākā spēle?

Hearthstone.

Ko tu novēli gamedev.lv lasītājiem?

Es iesaku darīt lietas. Ja kaut ko vēlas un cītīgi pie tā strādā, tam noteikti būs arī rezultāts. Uzskatu, ja sanāca man, sanāks arī jums visiem.

Intervija ar Blades of the Righteous izstrādātāju Vladimiru Slavu image 1 Intervija ar Blades of the Righteous izstrādātāju Vladimiru Slavu image 2 Intervija ar Blades of the Righteous izstrādātāju Vladimiru Slavu image 3

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli