Latvijā

Prezentācija: Mobilo spēļu tendences un nākotne

Linda Strazdiņa, 11.11.2012

Komentāri: 1

Speciāli tiem, kas netika vai nepaspēja uz mūsu lekcijām Riga App Show ietvaros, apkopojām nelielu atskatu, par ko tad īsti runājām saistībā ar mobilo spēļu tendencēm un nākotni.

Pamatā, runājot par mobilajām spēlēm, ar to domājām tieši spēles, kas veidotas uz iOS un Android platformām, kur plānots, ka to industrija 2015. gadā sasniegs 14 miljardu peļņu gadā, ņemot vērā, ka vidēji 70% - 80% no aplikāciju lejupielādēm ir tieši spēles, un nu jau viedtālruņu pasaulē ir vairāk kā parasto tālruņu.

Mobilo spēļu tirgū valda vienkāršība.

Šobrīd mobilo spēļu tirgū manāma tendence ir to vienkāršība. Spēles pamatā ir veidotas ar tik vienkāršu gameplay, ka tās var ātri uzspēlēt stāvot lielveikala garajā rindā, sēžot garlaicīgā lekcijā, vai braucot sabiedriskajā transportā. Vinekāršas darbības, visbiežāk tikai vienu veicamo kustību uz ekrāna. Ar šīm pašām vienkāršajām darbībām 68% spēlētāji vidēji dienā pavada vismaz stundu pie savas mobilās ierīces.

Mazie izstrādātāji iekaro tirgu.

AppStore ir ap 10 miljoniem aplikāciju, kuru skaits ar katru dienu pieaug. Kā piemērs, Angry Birds iesākumā arī bija maza spēļu izstrādātāju kompānija, kuras spēles budžets bija 100000 eur, bet šobrīd ir nopelnījis jau 100 miljonus, un tai ir vismaz 140 miljonu lejupielādes.

Spēļu cena ir nedaudz zemāka kā uz citām platformām.

Šobrīd izteikta aktualitāte ir tas, ka spēles uz mobilajām platformām maksā krietni lētāk kā vidēji spēles uz citām platformām. Vidēji uz iOS platformas spēle maksā 2,5$, kamēr hardcore datoespēles maksā 40 - 60$ (kuru kopējais budžets ir ap 30 milj. $). Kā galvenais iemesls zemajām spēļu cenām uz mobilajām platformām ir salīzinoši zemas to izstrādes izmaksas. Protams,  uz mobilajām platformām ir pieejamas arī bezmaksas spēles, kuru galvenais alternatīvās peļņas avots ir reklāmas spēlēs. AppStore tādas ir ap 51% un kopumā 81% lejupielādētās spēles ir bezmaksas. Aizgājušajā gadā mobilās spēles no lejupielādēm vien nopelnīja 87 milj. $. Angry Birds vien mēnesī nopelna ap 1 milj.$ no reklāmām spēlēs.

Freemium un mikromaksājumi pārņem mobilās spēles.

Mobilajās spēlēs 50% vien ir in-app maksājumi un prognozes paredz, ka 2013. gadā in-app maksājumi pārsniegs ienākumus no mobilo spēļu lejupielādēm. Šie maksājumi vien divas reizes pārpēj ieņēmumus no reklāmām mobilajās spēlēs.

Spēles kļūst sociālas.

Tā kā liela daļa mobilo ierīču ir pievienotas internetam, tās ir ideālas sociālo tīklu lietošanai, līdz ar to spēļu izstrādātāji izmanto sociālos tīklus, lai popularizētu savu spēli. Aptuveni 37% spēļu spēlētāji spēlē arī sociālās spēles, līdz ar to viņi ir gatavi arī uz sociālajām spēlēm uz mobilajām platformām.

Spēļu analītika.

Visbiežāk spēlētāji spēlējot spēles nemaz neiedomājas, ka viņu darbības spēlē tiek arī analizētas, lai spēli uzlabotu un panāktu ar vien lielākus ienākumus no spēles. Šādā veidā izveidojas arī sava veida divvirzienu datu apmaiņa spēles veidotājam ar spēlētāju.

Planšetdatori kļūst ar vien populārāki.

84% no planšetdatoru lietotājiem spēlē arī mobilās spēles, tādējādi arī uz šīs mobilās platformas gaidāma ar vien lielāka izaugsme spēlēm, kas tieši paredzētas planšetdatoriem.

Alternatīvas Mārketinga metodes.

Spēles ar vien biežāk tiek popularizētas ar alternatīvām māretinga metodēm. Par spēlēm tiek uzzināts caur sociālajiem tīkliem, no draugiem, paziņām un dažādiem forumiem.

Prasmju attīstošas spēles.

Vienam no mobilo spēļu attīstības tencencēm ir izglītojošš un attīstošās spēles, jo īpaši bērniem. Apmācību spēles, lai palīdzētu bērniem apgūt dažādus mācību priekšmetus, vai spēles dažādu pirkstu muskulatūras trenēšanai cilvēkiem ar invaliditāti. Kā piemēru varam minēt spēli Kidroid, kurā bērniem ir jāsavieno līdzīgi objekti un dzīvnieki, attīstot loģisko domāšanu.

Spēles liks kustēties.

Šobrīd jau uz citām spēļu platformām ir pieejami kustību elementi (Kinect, Nintendo Wii), tomēr arī šobrīd uz iOS var apvienot GPS, kompasu un žiroskopu, piedāvājot spēlētājiem likt arī izkustēties ārpus ērtā dīvāna. Lielisks piemērs ir Zombies Run!, kurā spēlētājs ar austiņām pārvietojas pa vidi bēgot no zombijiem. Austiņās viņiem tiek teikts, no kādas konkrētas vietas tuvojas zombiji, no kuriem tev ir jābēg.

Jūs varētu interesēt arī šādi raksti:

Aptauja

Vai Tu apmeklēji gamedev.lv konferenci [0]



Citas aptaujas

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsi paroli?