Grāmatu apskati

"ActionScript for Multiplayer Games and Virtual Worlds" apskats

"ActionScript for Multiplayer Games and Virtual Worlds" apskats

Elviss Strazdiņš, 29.03.2010

Tā kā pēdējā laikā ir sanācis veidot vairākus masīvus daudzspēlētāju tiešsaistes (MMO) projektus Flash, pasūtīju literatūru, kas varētu kaut nedaudz palīdzēt šajā uzdevumā. Literatūras par šādām lietām internetā ir gaužām maz, tāpēc nācās ņemt to, kas ir: "ActionScript for Multiplayer Games and Virtual Worlds." Šajā apskatā nedaudz padaļīšos ar savu viedokli par šo grāmatu, neietekmējoties no citiem recenzentiem internetā.

Īsumā par grāmatu

Grāmatā ir 299 lappuses un tā sastāv no 16 nodaļām, kuru starpā ir (pilns satura rādītājs):

  • Connecting users - viss par un ap tīkla savienojumiem un to veidiem
  • Security: You vs. Everyone Else - dažādi ar tīkla un spēles loģikas drošību saistīti jautājumi
  • Real-time Movement - kā tiek sinhronizētas kustības tīklā
  • Tile-based Games - kā veidot uz lauciņiem (tile) bāzētu spēli
  • Cooperative Game Play - kooperatīvas spēles
  • Isometric View - viss par izometriju un ar to saistīto matemātiku spēlēs
  • Virtual Worlds - kā tiek veidotas virtuālās pasaules

Pati grāmata servera realizācijai izmanto uz Java platformas veidoto ElectroServer, kas ir viens no populārākajiem MMO serveriem industrijā (cenas dēļ pirmo vietu šajā lauciņā ieņem SmarFox server). Visas grāmatas garumā lasītājs tiek apmācīts, kā rīkoties ar ElectroServer, un visi piemēri grāmatā tiek veidoti izmantojot bezmaksas rīku Flashdevelop un  ElectroServer API.

Noderīga informācija

Savos projektos gan īsti netaisos izmantot ElectroServer tieši tā cenas dēļ ($72,000 par pilno licenci), taču ir nācies programmēt spēli uz Smartfox server, kas tehnoloģijas ziņā ir ļoti līzīgs ElectroServer, tādeļ man šī grāmata jo īpaši noderēja. No grāmatas varējas smelties arī dažādas idejas un tehnikas, ko pielietot citos projektos. Viena no svarīgākajām lietām, kā dēļ es tik ļoti gaidīju šo grāmatu ir kustību sinhronizācija un kavēšanās (latency) slēpšana ar reāliem piemēriem (Tanku spēle). Intersanti likās arī čata filtru, istabu un zonu koncepti, lietotāju avataru veidošana un dažādi izometrisko spēļu triki. Lielākā daļa no grāmatas satura daudziem spēļu programmētājiem varētu šķist zināms, taču iesācējiem šī grāmata būs tieši laikā. Iespējams pilnīgiem jauniņajiem, kas nav saskārušies ar Flash šī grāmata neies pie sirds.

Akmeņi autoru dārziņā

Tomēr grāmatai ir vairākas problēmas, kas dažiem varētu to ievietot kategorijā: nekam nederīgs.

Pirmkārt, kā jau minēju, grāmatā visi piemēri izmanto Flashdevelop, kas nav pieejams Mac lietotājiem, līdz ar to Mac lietotājiem šī gramata nebūs īsti paredzēta. Ir iespējams mēģināt piemērus nokmpilēt Flash CS4, taču tas prasīs nedaudz laika, pūliņus un ziņāsanas, kas nebūs iesācēju priekšrocība. Pie tam ne vienmēr piemērus izdosies nokompilēt arī uz Flashdevelop, jo dažos piemēros tiek izmantota fl.controls klase, kas Flex nav pieejama. Grāmatas autori gan solās lielāko daļu no šīm problēmām novērst.

Otrkārt, grāmatas nosaukums arī īsti neliecina par tās saturu, jo tā nav gids klientu un serveru programmēšanā, bet gan pamācība, kā veidot spraudņus (plugins) ElectroServer sistēmai. Tāpēc vienmēr iesaku pirms pirkt grāmatas, izlasīt detalizētu aprakstu par tām un, ja iespējams, paskatīties pāris lappuses no grāmatas. Kad es pirku grāmatu es lielāko daļu no tās jau biju izpētījis, nepirku kaķi maisā, tāpēc ar grāmatu arī esmu apmierināts.

Treškārt, šī grāmata arī nav paredzēta lasītāja apmācībai, kā izveidot MMO spēli no 0 līdz 100%, bet gan tikai apkopo lietas, kuras lasītājam varētu būt problēmas atrast internetā.

Verdikts

Kopumā es grāmatai liktu 7 no 10 ballēm, jo grāmata neatbild uz visiem ar MMO spēļu veidošanu saistītiem jautājumiem, taču tā paskaidro vairākas lietas, kuras internetā būtu pagrūti atrast. Galvenokārt grāmatu pasūtīju, jo esmu vairāk papīra, nevis google, cienītājs un noteikti iesaku to cilvēkiem, kas nopietni grasās veidot MMO spēles ar Flash. Ja ir vēlme, tad grāmatu varat pasūtīt Amazon.com.

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli