Ziņas

Latvijas spēļu izstrādātāji stāsta par savu 2018. gada nozīmīgāko notikumu

Latvijas spēļu izstrādātāji stāsta par savu 2018. gada nozīmīgāko notikumu

Linda Strazdiņa, 03.01.2019

Pēdējo gadu laikā video spēļu industrija ir piedzīvojusi neskaitāmas pārmaiņas un izaugsmi, tādēļ arī šogad nolēmu pajautāt pašmāju video spēļu izstrādātājiem par viņu nozīmīgāko 2018. gada notikumu šajā industrijā.

Jurģis Strods. Soaphog mārketinga speciālists.

Man uz šo jautājumu atbilde ir no diviem skatu punktiem. Pirmais, personīgāks, mūsu otrās spēlēs - Seacurity Breach iznākšana Steam Early Access programmā. Spēles izlaišana ir milzīgs sasniegums un šobrīd mēs smagi strādājam, lai spēle būtu pēc iespējas kvalitatīvāka un populārāka. Otrais, nedaudz globālāks. Visi atceras, kad EA atcēla jauno Star Wars spēles izstrādi un video spēļu mēdiji sāka rakstīt par singleplayer spēļu miršanu. Mūsdienu spēlētājs nav ieinteresēts spēlēs, kuras nevar spēlēt online, ar draugiem utt. Bet šogad vienas no labākajām spēlēm bija tieši singleplayer fokusētas - God of War, Spider-Man, Red Dead Redemption 2, Celeste u.c. Mēs nebaidāmies teikt ka viņas visas figurēs cilvēku top 10 labāko spēļu sarakstos pēc 5, 10, 20 gadiem. Un tas tikai pierāda ka žanri tā vienkārši nenomirst. Viss ir atkarīgs no spēles kvalitātes.

Vladimirs Slavs. Coldwild Games īpašnieks.

Man pašam liekas, ka Steam algoritmu maiņa oktobrī bija nozīmīgākais notikums: liels publicētais spēļu skaits nozīmē, ka Valve tagad sagaida, ka spēļu izstrādātāji paši vadīs savu trafiku uz veikalu. Šis noteikti maina izstrādes metodoloģijas: ja gribam sasniegt pastāvīgus rezultātus, labam mārketinga plānam jābūt pirmajā vietā.

Guntis Pontags. Estoty līdzīpašnieks.

Izstrādājām oficiālu mobilo spēli Prince of Persia franšīzei: Prince of Persia: Escape. Decembrī izlaidām arī mobilo spēli Drive and Park, kura iekļuva 45+ valstīs top 1 sarakstā. Nozīmīgs bija arī GameOn pasākums Baltijas mērogā, kas kļuva mazliet mazāks spēļu izstrādātājiem, bet tik un tā ir viens no labākajiem. Nozīmīgi uzņēmumam ir arī priekšnodokļa atcelšana, kas beidzot ļauj investēt lielāku naudas plūsmu spēļu izstrādē.

Mārtiņš Ceplis. Space Wreck izstrādātājs.

Fallout 76 eksplozīvā izgāšanās bija lielisks notikums. Ne tādēļ, ka man nepatiktu Bethesda un es tiem vēlētu ļaunu (tā nav), bet tādēļ, ka liels AAA izstrādātājs beidzot dabūja pa pirkstiem par visatļautību. Gan apšaubāmie biznesa principi, gan spēlēšanās ar mikromaksājumiem pilnas cenas spēlē, gan ilggadīgā nolaidība kvalitātes lauciņā, gan drosmīgais lēmums "strīmlainot" RPG izmetot no tā gandrīz visus RPG elementus - izrādās, ka auditorija var pateikt skaidru nē. Ceru, ka gan Bethesda, gan citi no tā mācīsies. Kā arī tas atver durvis tiem darboņiem, kas respektē spēlētājus vairāk - kā, piemēram, Obsidian un viņu Outer Worlds spēlei, kas piedāvā visu to, ko Bethesda sistemātiski iznīcina savās spēlēs.

Rihards Valters. Twisted Hive mākslinieks.

2018. gads man šķita diezgan mierīgs, bet ir notikušas dažas lietas, kas, manuprāt, iezīmēs nākamos gadus. Viena no patīkamākajām lietām - Nīderlande un Beļģija sāka vairāk ieskatīties loot boxos un līdzīgām mehānikām, kas savā veidā padara spēles par meta azartspēlēm. Spēletājiem būtu jāgūst bauda no spēlēm nevis jākļūst par to gūstekņiem. Kā arī izmaiņas spēļu veikalos ir ļoti nozīmīgas, Steam izmaiņas peļņas dalīšanā, un izmaiņas, ko viņi veica oktobrī ļoti ietekmēja daudzus pazīstamus veidotājus, kuri sāka pamanīt ka Steam viņu spēlei "neiet" vairs tik labi kā pirms šīm izmaiņām. Bet no pozitīvās puses, ir atvērti jauni veikali no Discord un Unreal, kuri ne tikai piedavā lielāku peļņas procentu bet arī labāku caurredzamību un kontaktu ar spēles audienci veikalā. Kopumā rodas vairak iespēju veidot spēles un tās izplatīt, kas man šķiet, nākamajos gados rosinās vairāk konkurenci un arī individualitāti ne tikai starp veidotājiem, bet arī platformām, manuprāt, tas ir solis uz augšu kā industrijai. 

Dāvis Toliašvili. We Can Games vecākais spēļu dizaineris.

Man nozīmīgi ir tas, ka uzņēmumā esam radījuši piedzīvojumu spēli Blockchain Cuties, kura izmanto blockchain tehnoloģiju smart contract sniegtās iespējas un ar to esam ieguvuši vairākus globāla mēroga sasniegumus, kā arī Latvijas mērogā tā ir pirmā šāda tipa spēle.

Elena Nazarenko. Coldwild Games māksliniece.

Man pats nozīmīgākais notikums ir mūsu spēles 'Lazy Galaxy: Rebel Story' publicēšana uz konsolēm Xbox One un Nintendo Switch. Neko spilgtāku par aizvadīto gadu nevaru pateikt.

Ģirts Ķesteris. Gorytale izstrādātājs.

Manuprāt, visnozīmīgākais notikums Latvijas spēļu industrijā bija Latvijas spēļu izstrādātāju konference. Tajā bija ļoti daudz apmeklētāju, ārvalstu spēļu izstrādes industrijas pārstāvju ar kuriem varēja parunāties neoficiālā gaisotnē arī pēc konferences oficiālās daļas. Apmeklējot konferenci daudz ieguva gan interesenti par nozari, gan vietējie industrijas censoņi un veterāni.

Elviss Strazdiņš. Bool Games īpašnieks.

Man svarīgākie jaunumi noteikti ir jauno (Twitch, Epic Games) veikalu parādīšanās un to cenu politika.

Nils Jakrins. Flashing Lights izstrādātājs.

Aizraujošs gads! Mans 2018. gada nozīmīgākais notikums, noteikti, ir Flashing Lights relīze Steam Early Access platformā. Spēle, pie kuras strādāju pēdējos 4 gadus, divus no tiem kopā ar izdevēju Excalibur Games. Prezentējām Flashing Lights izstādēs EGX Rezzed aprīlī un EGX septembrī, Anglijā. Visa aktivitāte ap izlaišanu lika domāt arī par iestāšanos Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijā un tuvāk iepazīt citus izstrādātājus no Latvijas, kas arī ir forša, jauna pieredze un kopā prezentējām spēles PGA izstādē Polijā. Esam priecīgi par iespēju turpināt darbu pie iesāktā. Novēlu visiem spēļu notikumiem bagātu 2019. gadu!

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli