Ziņas

Programmas Štābiņš ietvaros bērni iepazīstas ar datorspēļu tapšanas gaitu

Programmas Štābiņš ietvaros bērni iepazīstas ar datorspēļu tapšanas gaitu

Linda Strazdiņa, 11.10.2013

Pateicoties Rimi, Supernetto un Ziedot.lv ir izveidota maznodrošināto bērnu brīvā laika programma Štābiņš, kuras ietvaros bērniem tiek piedāvāta iespēja piedalīties dažādās ārpusskolas nodarbībās. Uzzinot, ka šī projekta ietvaros bērniem tiek piedāvāta arī iespēja iepazīties ar datorspēļu tapšanas procesu, nolēmām to izzināt nedaudz vairāk.

Saruna ar Raimondu Ūdri, SIA Next Level līdzīpašnieku un vienu no programmas Štābiņš dalībniekiem.

Līdz šim Next Level spēles tikai veidoja, kā nonācāt līdz dalībai programmā Štābiņš, kurā par spēļu veidošanu stāstāt maziem bērniem?

- Kādā no sanākšanām nolēmām pamēģināt iesaistīties labdarībā, jo paši bijām runājuši, ka spēles it kā nav līdz galam labas (piemēram, tās var izraisīt atkarību u.c.), kā arī sabiedrības attieksme par spēlēm nav  tā pozitīvākā. Man ar Andreju jau sen bija doma, ka kaut ko tādu varētu pamēģināt, tādēļ pierunājām arī pārējos līdzīpašniekus beidzot to izmēģināt.

Tālāk jau pieteicāmies Ziedot.lv ar domu, ka esam gatavi piedalīties kādā no viņu rīkotajām labdarības akcijām sadarbībā ar Draugiem.lv. Ilgi nevarējām izlemt un meklējām kurā no programmām, lai piedalamies. Bija iespēja piedalīties lielākos ziedošanas projektos, kur nauda tiek ziedota konkrētiem bērniem, tomēr nolēmām piedalīties programmā, kas būtu saistīta ar izglītību, tādēļ Štābiņa kustība šķita priekš mums pati piemērotākā.

Esat paspējuši jau apciemot Talsu un Ventspils skolēnus. Kur vēl plānojat doties programmas Štābiņš ietvaros?

- Jā, esam pabijuši jau Talsos, Ventspilī un šo sestdien (12. oktobris) dosimies arī uz Liepāju. Vēl mūs ļoti vēlas redzēt Cēsīs, tomēr tur ir bērni ar īpašām vajadzībām, tādēļ jāpārdomā stratēģija, kā labāk pasniegt mūsu uzstāšanos, lai bērniem būtu interesantāk un saprotamāk. Šobrīd arī Kuldīga ir izteikuši vēlmi par mūsu apciemojumu. Novembrī apsvērsim dalību jaunās vietās.

Ne kurš kats spēj sastrādāties ar maziem bērniem. Jāprot noturēt to uzmanība un pasniegt stāstāmo interesanti, lai noturētu viņu uzmanību. Ko tieši stāstāt viņiem un kāda ir viņu atsaucība?

- Mūsu programma īsumā ir šāda - sākumā pastāstām, kas mēs esam un ko darām, kā arī nedaudz par mūsu veidotajām spēlēm. Tālāk tiek pasniegta prezentācija par to, kā tieši top pašas spēles. Pēc tam bērnus iesaistām interesantākajā daļā - esmu sagatavojis nelielas spēlītes prototipu, kurai bērniem ir jāuzzīmē tās galvenais varonis, pretinieks, sienas, dažādi šķēršļi. Respektīvi, skolēni iesaistās spēles grafikas veidošanā un tad to mūsu komanda ieskenē un ievieto spēles prototipā. Vēl bērniem ļaujam izveidot spēles līmeni, jeb labrintu, spēles sižetu un stāstu. Kopā ieskaņojam skaņas un liekam to visu spēlē. Pēc tam pašu spēli dodam arī bērniem spēlēt. Pēc štābiņu apmeklēšanas plānojam izveidot arī nelielu mājas lapu, kurā būs apkopotas visas bērnu izveidotās spēles. (Šeit varat apskatīt piemēru spēlei ar pašu bērnu zīmējumiem un līmeņiem). Parasti pie bērniem braucam 5-6 cilvēki, kuri tad arī nodrošina 20-30 bērnu nodarbināšanu ap šīm viņu topošajām spēlēm. Parasti bērni it ļoti lielā sajūsmā un neatstāj mūs ‘skolotājus’. Tiek uzdoti daudz jautājumi un notiek ļoti aktīva dalība spēles veidošanas procesā.

Tā kā divas Štābiņa vietas jau esat apmeklējuši un noteikti ir paspējušas jau sakrāties kādas emocijas, kādi ir iespaidi pēc šīm nodarbībām ar bērniem?

- Iespaidi, noteikti, ir vispozitīvākie.

Vai rodas arī sajūtas, ka kāds no viņiem paaugoties varētu arī pats sākt veidot savu datorspēli?

- Protams, ka šobrīd nevar pateikt cik no viņiem turpmāk iesaistīsies spēļu izstrādē, jo tie, tomēr ir bērni no 5.-6. klasei. Šobrīd viņiem ir pāragri jau domāt par savu profesiju. Visi viņi vienā balsī apgalvoja, ka turpmāk to vien darīs kā vaidos spēles. Tomēr bija arī ļoti spilgti bērni, kuri jau iepriekš bija gatavojušies ar savām idejām par spēlēm, sazīmējuši gan spēles varoņus, gan citas lietas. Bija pat tādi, kas kaut ko jau prata programmēt, tādēļ cerības ir ļoti lielas, ka vismaz kādam no viņiem šī profesija būs kā sapņu profesijas izvēle nākotnē.

Šis ir Next Level pirmais labdarības projekts. Vai nākotnes plānos ietilpst dalība vēl kādā līdzīgā projektā?

- Jā, noteikti. Nākotnē plānojam vēl kāadas labdarības akcijas. Ļoti iespējams, ka tās vairs nebūs saistītas ar mūsu spēli Okeānija, bet ar kādu jaunāku projektu, noteikti, plānosim šāda veida akcijas. Spēlētāju atsaucība ir ļoti liela un mēs savācām daudz lielāku summu, nekā sākotnēji bijām plānojuši.

Nobeigumam, ko Tu novēli jaunajiem spēļu izstrādes censoņiem un gamedev.lv lasītājiem?

- Novēlu, lai pēc iespējas vairāk spēļu izstrādātāji dibinātu paši savus uzņēmumus un studijas, lai spētu konkurēt ar mums un veidot visāda veida spēles, nebaidoties no riskiem, kas pavada un vienmēr pavadīs šo biznesu. Veidojiet vienu, divas vai desmit spēles! Kāda noteikti iekaros tirgu un būs mums letiņiem pašiem savs GTA V.

SIA Next Level labdarības akcijas ietvaros spēlē Okeānija izveidoja vēl līdz šim nebijušu akciju “Būvē štābiņu Okeānijā”. Akcijas laikā Next Level un Draugiem.lv ziedoja 50% ienākumu no spēlētāju veiktajiem maksājumiem spēlē. Šādā veidā spēlētāji varēja saņemt gan spēles maksas labumus, gan apzināties, ka viņi iesaistās labdarības projektā un palīdz maznodrošinātiem bērniem interesanti aizpildīt viņu brīvo laiku. Katram zidotājam, neatkarīgi no ziedotās summas apjoma, bija arī iespēja saņemt īpašu dekoru spēlē - mājiņu kokā ar Ziedot.lv logo. Akcijā piedalījās 3717 spēles Okeānija spēlētāji, pateicoties kuriem, Štābiņam tika ziedoti 5962 lati.

Raimonds noteikti ir viens no spēļu izstrādes pamatlicējiem Latvijā un kā pats sevi dēvē - dinozaurs šajā jomā, jo savu pirmo spēli uz ZX Spectrum datora izveidoja 1987. gadā. Kopš tā laika Raimonds vēl jo projām nodarbojas ar spēļu veidošanu un programmēšanu. 2004. gadā ar citu domubiedru atbalstu izveidoja spēļu izstrādātāju komūnu ar savu forumu, Latvijā veidotu spēļu krātuvi un pirmo spēļu konkursu - Indago. Šobrīd kopā ar Andreju Kļaviņu, Ansi Kļaviņu un Aivaru Baranovu izveidojis uzņēmumu Next Level ar pirmo tā spēli - Okeānija. Šobrīd spēle Okeānija ir ļāvusi mazo četru cilvēku komandu pārvērst kuplākā 16 cilvēku komandā.

Programmas Štābiņš ietvaros bērni iepazīstas ar datorspēļu tapšanas gaitu image 1 Programmas Štābiņš ietvaros bērni iepazīstas ar datorspēļu tapšanas gaitu image 2 Programmas Štābiņš ietvaros bērni iepazīstas ar datorspēļu tapšanas gaitu image 3

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli