Ārzemēs

Game Developer Frontline balva 2009

Game Developer Frontline balva 2009

Elviss Strazdiņš, 16.01.2010

Mājaslapa: http://www.gdmag.com/frontlineawards/homepage.htm

Spēļizstrādes žurnāls Game Developer ir ikmēneša žurnāls par spēļu izstrādi, un tas tike izdots jau kopš 1994. gada. Šis žrunāls ir bezmaksas visiem profesionāliem spēļizstrādātājiem ASV, bet ir par maksu pieejams arī pārējiem (to var pasūtīt un nopirkta gamasutra). Šis žurnāls ir populārs arī ar savu Fronline balvu, kas tiek pasniegta labākajiem spēļizstrādes rīkiem jau kopš 1997. gada.

Tad nu nesen tika publicēts arī 2009. gada Fronline balvas uzvarētāju saraksts. Un šeit tas ir:

Slavu zāle:
Bink Video RAD Game Tools

Mākslas rīks:
Autodesk 3ds Max 2010 Autodesk

Skaņas rīks:
Pro Tools 8 Digidesign

Starpprogrammatūra (middleware):
Havok Physics Havok

Dzinis:
Unreal Engine 3 Epic Games

Programmēšanas/Ražošana rīks:
Adobe Flash CS4 Adobe

Grāmata:
Mastering Unreal Technology: Vol 1 by Jason Busby, Zak Parrish, and Jeff Wilson Sams Publishing

Jau trešo gadu pēc kārtas topā ir 3ds Max, kas, manuprāt, ir pilnīgi pašsaprotami. 3ds Max ir rīks, kas ļauj spēļizstrādātājiem vienkāršāk risināt dažādas tehniskas problēmas un ir palīdzējis tapt tādām spēlēm, kā: "The Beatles: Rock Band," "Assassin’s Creed II," "Uncharted 2: Among Thieves," "Dragon Age: Origins" and "Tom Clancy’s Splinter Cell Conviction."

Otro gadu pēc kārtas - Flash, kas arī nav nekāds pārsteigums. Ar Flash ir iespējams izstrādāt kvalitatīvu produktu no 0 samērā īsā laikā, pie tam Flash ir pieejams uz ļoti daudzām platformām, kas savukārt ļauj produktu sasniegt maksimāli daudz klientiem.

Sarakstā otro gadu pēc kārtas topā ir vēl kāds rīks: Havok Physics. Havok ir spēcīks rīks fizikas integrēšanai spēlēs, ko ir iegādājies Intel, un tiek izmantots daudzos populāros produktos, piemēram, Half Life 2, Diablo III, Starcraft II, Company of Heroes utt.

Vienīgā lieta, kas bez uzlabojumiem ir spējusi dominēt jau vairākus gadus pēc kārtas ir Unreal Engine 3. Šis dzinis nav bijis topā tikai 2008. gadā, kad tā vietu ieņēma Torque Engine. Bet neskaitot to Unreal Engine 3 šajā topā ir jau no 2005. gada. Lūk, šeit es balvas pasniedzējiem īsti negribētu piekrist, jo kopš 2005. gada tehnoloģijas ir attīstījušās un Unreal Engine 3 vietu būtu varējis ieņemt, piemēram, Cry Engine.

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli