Intervijas

Intervija. Nauris Āboliņš: GGJ projektus var attīstīt tālāk un radīt jaunus produktus

Intervija. Nauris Āboliņš: GGJ projektus var attīstīt tālāk un radīt jaunus produktus

Linda Strazdiņa, 09.02.2016

Janvāra izskaņā tika aizvadīts pasaulē lielākais spēļi izstrādes maratons Global Game Jam (GGJ), kurš notika jau trešo reizi arī Rīgā. Nauris Āboliņš ir vienīgais, kurš piedalījies visos trīs Latvijā rīkotajos GGJ pasākumos, kuros galvenais mērķis ir gūt prieku no paša spēļu radīšanas procesa. Šobrīd Nauris strādā uzņēmumā MadSword pie mobilajām spēlēm un pasniedz Alberta koledžā programmēšanu Unity spēļu dzinējā un 3d modelēšanu/animāciju.

Pastāsti kad un kā tu sāki nodarboties un aizrauties ar spēļu izstrādi?

Patiesībā īsti neatceros, šķiet, ka sāku visu darīt 11 vai 12 gadu vecumā mājās pašmācības ceļā. Visu laiku mācījos un pēc tam kaut kā ar laiku centos pats attīstīt savas spējas un strādāt kaut cik arī nopietni. Pēc tam divus gadus pamācījos Alberta koledžā Spēļu izstrādes un attīstības programmā, bet tas bija pārsvarā, lai es varētu iegūt kontaktus un nedaudz pieredzi, jo lielāko daļu no tā, ko mācīja, es jau pamatā zināju. Patiesībā tagad ir tā, ka es tur pats arī pasniedzu.

Kāpēc tu piedalies šāda veida pasākumos?

Ir interesanti satikt cilvēkus, kuriem arī tas interesē un pašam arī izveidot kādas nelielas idejas. Bieži no šādiem pasākumiem pēc tam ir iespēja ko attīstīt tālāk un radīt kaut kādas jaunas idejas, attīstīt projektu nopietnākā līmenī.

Tu katru gadu GGJ esi prezentējis savu ideju atbilstoši izziņotajai tēmai, vai apvienojies citā komandā un strādāji arī pie citām idejām?

Pārsvarā esmu piedalījies ar savām idejām. Pirmajā gadā bija pilnībā mana ideja, bet pēdējos divos gados sadarbojos arī ar citiem izstrādātājiem, un mums bija kopīga ideja.

Vai kāds no šiem projektiem pēc tam ir arī attīstīts tālāk?

Tieši saistībā ar GGJ – nē, bet šāda veida pasākumos esmu attīstījis arī tālāk dažus projektus.

Vai tev ir vēlme varbūt nākotnē paturēt prātā, kādu no GGJ idejām, lai to turpinātu?

Jā, man patiesībā pašam ļoti patika tā orģinālā ideja ar pūķi, varbūt nākotnē es kaut ko tādu varētu izveidot. (pūķis ir Naura projekts no 2013. gada GGJ – The Heart of Flame).

Nākamgad arī plāno piedalīties?

Jā, protams, ja vien kaut kas pēkšņi nesamisēsies.

Kāpēc iesaki piedalīties citiem?

Jo var atrast jaunus draugus. Vienkārši jautrs pasākums. Ir iespējams arī attīstīt savas spējas, pamēģināt apskatīties, cik ātri tu vari izveidot kaut ko konkrētu, specifisku. Iegūt kaut kādu izstrādes pieredzi, ja ir vēlme nākonē strādāt kādos uzņēmumos, tas, protams, nav tā kā reāli tas notiek uzņēmumos, tomēr tas var lieliski tevi tam sagatavot.

Vai kopš pirmā GGJ kaut kas ir mainījies? Novērojumi par šiem trīs gadiem.

Patiesībā ir tāda sajūta ka GGJ, kuros ir konkrētas tēmas, mainās tikai tas, kas notiek sabiedrībā tagad, piemēram, pagušajā gadā un vēl jo projām ir populāras runas par vienlīdzību un atceros, ka pagājušajā gadā tēma bija par ko līdzīgu. Bet vispār Game Jami kā tādi pašos pamatos nemainās un tie paliek vienlīdzīgi labi un forši.

Vai tu pats spēlē spēles?

Jā, protams.

Kāda ir tava mīļākā spēle?

Gribētos teikt Doom. Pārsvarā lietu saistība ar to izstrādes laiku, kad tā spēle tika izveidota un kas notika izstrādātāju prātos, bet man, protams, patīk arī pati spēle. Vispār man patīk ļoti daudzas spēles, bet ja jāizdala konkrēti viena, tad Doom.

Ko tu novēli gamedev.lv lasītājiem?

Turās! Nezaudējiet sapni izveidot savu projektu, turpiniet mācīties, gūt pieredzi. Vienkārši turpiniet kaut ko darīt!

Līdzīgi raksti:

Autorizācija

Lietotājs

Parole


Reģistrēties Aizmirsu paroli